5 účinných tipů pro digitální detox

digitální detox, digitální půst, digitální detoxikace
  1. Zamezte aplikacím, aby rozsvěcovaly display vašeho telefonu a neustále vás tak rušily. Nastavte si notifikace aplikací tak, aby se aktualizovaly až po tom, co je sami otevřete. Notifikace každé aplikace lze přizpůsobit, jejich tvůrci však sází na to, že až 2/3 lidí nechává aplikaci její původní nastvení se vším tím neustálým upozorňováním.
  2. Potřebujete se soustředit na práci? Je dokázáno, že záření telefonu ovlivňuje funkci našeho mozku, který se tak špatně soustředí. Vypněte zvuk telefonu a dejte si ho z očí aspoň 2 metry od vás. Uvidíte, že vám práce půjde lépe.
  3. Trávíte spoustu času na sociálních sítích nebo na jiných aplikacích v telefonu? Odinstalujte je! Je to moc radikální? Tak je umistěte do nějaké složky a složku dejte co nejdál od hlavní plochy telefonu. Když nebudou na očích, nebude vás lákat je otevírat tak často.
  4. Telefon na noc umistěje do jiné místnosti, než spíte. Bude se vám lépe spát díky znemožnění nekonečného kontolování aplikací, zpráv, času atd. a díky eliminaci škodlivého modrého záření. Uděláte tak něco pro své zdraví.
  5. Upravte všechny barvy telefonu do šedé. Je prokázáno, že barevné pozadí telefonu, barevné ikony aplikací a jejich barevné notifikace si vynucují naši pozornost více než šedá barva.

Napsat komentář